HYLA MAGYARORSZÁG - TERMÉSZET 2000 KFT.

HYLA - XXI. századi technológia

Úgynevezett "panel" betegség volt a családunkban - a száraz levegő miatti köhögés - és sok mindent kipróbáltunk, végül a Hyla segített. A cég német tulajdonosával egy üzletember találkozón ismerkedtem meg. Mivel úgy gondoltam, erre nem csak nekem, másoknak is szüksége lehet, 1993-ban egy barátommal megalapítottuk a HYLA céget - kezdte a beszélgetést Seres István ügyvezető igazgató.

- A Hyla univerzális takarítógép és azt mondják, tudása már XXI. századi . . . - A Hyla a hagyományos porszívógépekhez képest abban más, hogy a természet legjobb szűrő rendszerét- a vizet - kombinálja egy egyedi csúcs technológiával. Amikor takarítunk vele, egyben a levegőt is tisztítjuk. A levegőszennyeződés sok esetben fejfájást, bőrgyulladást, köhögést eredményez, melynek súlyosabb változata légúti problémákhoz vezethet, mint például asztma, krupp, pollenérzékenység. Az ENSZ az allergiát népbetegségnek nyilvánította, mivel minden harmadik ember allergiás problémával küzd. A német cég kifejlesztett egy olyan szeparációs technológiát, amely kimagaslóan hatékony a por megkötésében és öntisztuló is - ezért mondhatjuk azt, hogy a Hyla már a XXI. század technológiáját képviseli. A készülék ANTSZ, ORKI, minősítéssel és különféle bizonyítványokkal és tanúsítványokkal rendelkezik, melyek igazolják, hogy egészségügyi céllal is használható. A légtisztító és párásító funkció, akár aromatizáló, vagy só-barlang terápiára is alkalmas. Tudása sokrétű, több mint 20 funkciót valósít meg. Univerzális takarítógép, nagy segítség egy háziasszonynak, vagy hivatásos takarítónak, mert rengeteg feladatot lát el, ablakot és padlót is mos.

- Gondolom, a Hyla egy életstílus megtestesítője is, hiszen főleg azok vásárolják, akik nagyon igényesek az egészségükre, a lakásuk kivételes tisztaságára . . . Ki a célcsoport? - Minden családban kellene, hogy legyen egy ilyen berendezés. Persze abból a technológiából következik, amelyet megvalósít, hogy nem tucat termék. Ez az árában is megnyilvánul. De a célközönség 70 %-a nem az úgynevezett felső tízezerből kerül ki, vásárlóink nagy része bérből, fizetésből élők. Mi igyekszünk megoldani - különböző pénzügyi konstrukciókkal -, hogy mindenki hozzájuthasson a készülékhez. Hosszú távú, kamatmentes hitelt nagyon kevés cég ad, mi figyelembe vesszük ügyfeleink pénztárcáját, egyénre szabott konstrukciót alakítunk ki. Akár egy éves kamatmentes hitelt is adunk, amely szerintem a piacon egyedűlálló. De az említett allergiásokra visszatérve, a megelőzésnek is kiemelt szerepe van nálunk. Magyarországon már több mint 300 óvodában használják a Hylát. Segítünk abban, hogy ne alakuljanak ki a problémák, mert aki a készüléket egészségesen használja, jóval nagyobb esélye van arra, hogy ne váljon allergiássá. De ha már allergiás, vagy asztmatikus problémákkal küzd, bizonyított tény, hogy a Hylát használva tünetmentessé válik.

- . . . és milyen garanciát adnak a Hylahoz? Mivel jellemezné a megbízhatóságát? - A gyártó két év garanciát vállal. Ezt Magyarországon mi kiegészítettük plusz négy évvel, ez a hosszabbított garancia. Hogy milyen hosszú élettartamú a Hyla, arra azt tudom mondani, hogy a 15 évvel ezelőtt vásárolt készülékem, még mindig tökéletesen működik. Tapasztalatunk az, hogy a berendezés nagyon megbízható, nyolc-tíz évig biztosan nincs vele probléma. Évenkénti karbantartásra, ellenőrzésre behívó akciónk van, sokan élnek vele. Mint az autóknál, garancia könyvet adunk ki, a plusz karbantartás költsége - mely nem kötelező- pár ezer forint esetenként, ezzel viszont a vevő növelni tudja akár tíz évig is a garancia időtartamát.

- Hogyan értesülnek a hűséges vásárlók arról, ha egy új készülék, új tartozék, vagy kiegészítő érkezik? - Van "Hírlevelünk" és a web oldalunk is interaktív. Azokat az ügyfeleket, akiknek nincs email elérhetőségük, levélben értesítjük. Naprakész az adatbázisunk. Tízezer körüli bejelentkezett ügyfelünk van, akik rendszeresen kapnak akcióinkról tájékoztatást, információt. A Hylának világviszonylatban is újszerű kommunikációs csatornája van. Bárhol a világon, ha beírja a Hyla szót, egy központba kerül, ahol a megkeresés szerinti országba továbbítják az ügyfelet. A múltkor például Magyarországon élő angol ügyfelünket irányította vissza hozzánk az angol importőr. Ez a szolgáltatás is a XXI. Század elvárásának felel meg.

- Említette, óvodákban is használják a készüléket. Szállodák és kastélyok is érdeklődnek iránta? - Sok panzió, számos hotel, főleg wellness veszi meg takarításra, ahol fontos az egészséges környezet. És van, amikor azt kérik a takarító cégtől, hogy a Hylat használja . . .

- Milyen a szerviz szolgáltatásuk? Budapesten kívül más városokban is elérhetők? - Több városban már elérhetők vagyunk, így Szolnok, Gyöngyös, Győr, Pécs ..., most egy országos vevőszolgálat kiépítésén fáradozunk. Régionként, esetleg megyénként alakítunk ki központokat, ahol a meglévő ügyfelek különböző kérdéseikkel fordulhatnak hozzánk. Budapesten nonstop szerviz szolgáltatása van a Hylának úgy, hogy mi vállaljuk, akár a háztól-házig szállítást és 24 órán belül leszervizeljük a berendezést.

- Mennyibe kerül a Hyla? Milyen kedvezményes vásárlási lehetőséget tudnak ajánlani? - Az alapberendezés kétszázezer forinttól kezdődik. De 20-30 százalék önerő mellett, 10-15 ezer forintos kamatmentes részletre megvásárolható.

- Hány készüléket sikerült értékesíteniük az elmúlt 15 év alatt? - 10 ezernél több készüléket adtunk el, megközelítőleg egyenletes volt az értékesítés üteme. De nem ülhetünk a babérjainkon azzal, hogy mi vagyunk a legjobbak, mert a piac folyamatosan változik, nekünk is fejlődnünk kell mind az értékesítésben, mind az innovációban, hogy ez a kettő egyesüljön az ügyfél érdekében és a legmegbízhatóbb, a legjobb ár-érték arányú berendezést kapja. Vannak csere akcióink is, amikor az új készülék vásárlásakor beszámítjuk a régit. Ezen kívül néhány ezer forintért a hét végére el lehet vinni a készüléket és van heti - havi bérleti lehetőséget is biztosítunk, amit a Központi Vevőszolgálatunkon lehet igényelni. Ezzel azt erősítjük, hogy győződjenek meg a készülék képességeiről, szeressenek bele! Ha az ügyfél úgy dönt, hogy vásárol, akkor a bérbevételi összeget levonjuk a vételárból. Sokan élnek ezzel a lehetőséggel.

- Várható a közeljövőben valamilyen újdonság a cégnél? - Nagyon erős a fejlesztő részleg a német cégnél, a Hyla mindig korszerű volt. Konstruktőrei az autóiparban felhasznált legkorszerűbb anyagokat, ismereteket vették át. Ez már az ötödik modell, amit forgalmazunk, de hamarosan megjelenik egy nagyobb teljesítményű, korszerűbb típus, mely formájában is jobban illeszkedik a kor ízléséhez. Ami nagyon fontos a Hylánál, hogy 95 %-ban mindig kompatibilisek a kiegészítői. Aki egy ilyen készüléket megvásárolt, biztos lehet abban, hogy 10 év múlva is kap hozzá alkatrészt.

- A terméket ügynökök forgalmazzák országszerte. Mi az előnye ennek a konstrukciónak? - A Hyla az úgynevezett door to door értékesítéssel kerül piacra. Egyik vevő ajánl a másiknak, mint a jó mesterembert, ha beválik. Így jutunk el mi is egyik családtól a másikig.

- Elégedett a német partner Önökkel? - Megkaptuk 2002-ben az év importőre címet és azóta több mint 10 alkalommal voltunk a hónap importőre. Eddig több mint harminc alkalommal volt magyar munkatárs az értékesítési élvonalban. Sőt, Magyarország két világcsúcsot tart. Az egyik a legtöbb értékesített berendezés egy hónapban, egy munkatárs által, ami 56 darab volt. Illetve 2006-ban, egy hónapban az összes címet magyarok értek el: importőr, nagykereskedő, csoportvezető és értékesítő. Mivel közel 50 országban értékesítik a Hylát , ezért úgy gondolom büszkék is lehetünk magunkra.

- Hány fős a munkatársi gárda? - A cég kereskedői létszáma folyamatosan változik, jelenleg 80 fővel dolgozunk. Kvalifikált, naprakész információkkal rendelkező kollégákkal vagyunk a piacon, akik folyamatos képzést is kapnak, mert mindig fejlődni kell, hiszen egy változatlan dolog van az életünkben, az a változás.

- Lesznek akcióik az év végén? - Karácsony előtt mindig erőteljesebbek az akcióink! 10-15 %-os kedvezményt ajánlunk, amit majd kiegészítünk különféle ajándékokkal.

- Láttam okleveleket a falon . . . - Sok kiállításon vettünk részt, ahol szakmai és közönségdíjat is kapott a termék, például 2001-ben Stuttgartban, 2006-ban itt Budapesten BNV nagydíjat nyerte el. Az oklevelek a termék minőségét ismerik el, illetve a termék mögötti menedzsment szolgáltatást minősítik. Ilyen a SEV + svájci minősítés. De ezeken kívül is számos más díjat kapott a Hyla.

- Sokat dolgozik, de mi a hobbyja? - Hajózási navigátor volt a szakmám, a mai napig vitorlázom a tengeren, amelyet oktatok is. Próbálom azt az életérzést átadni a fiataloknak, ami bennem, mint vízen élő emberben kialakult. Nyaranta a Horvát tengerpart közelében, az Adrián oktatok néhány hetet. A természet csodálatos de mindig váratlan dolgokat produkál, ezért az előrelátás fontosságát igyekszem megtanítani, mert a tengeren nincs ismétlésre lehetőség. Ezen kívül szívesen olvasok, az is kikapcsol a mindennapokból. És a családommal vagyok, amikor csak tehetem, ami aktív pihenéshez segít. A nagyobbik fiam 15 éves, a kisebb 11. Szerencsés vagyok, hogy a fiaim és a feleségem is élvezi a vitorlázást és szereti a tengert. Örülök, ha átadhatom nekik azt az érzést, amit én érzek a tengerrel, a hajózással és a természettel kapcsolatban.

(Szabados)