LURDY-CSOPORT

"Találkozások Háza" - ahol központban az élmény!

A Lurdy Ház Bevásárló-és Irodacentrum 1998 óta várja látogatóit. Megálmodói olyan multifunkcionális komplexumot hoztak létre, amely egyesíti a kereskedelmi, szolgáltató és szórakoztató funkciókat az irodaterületekkel, számos előnyt nyújtva a ház bérlőinek. Idén megújult a Lurdy Ház. A változásokról Molnár József vezérigazgatót kérdeztük.

- Friss, modern arculattal barátságosabbá tettük a házat. Új színvilágot alkalmaztunk a Lurdi pirosat, ami a logónk színe, ezen kívül megújítottuk a belső dekorációt is. A földszinten a nagy ruházati diszkontot három részre bontottuk és egy folyosórendszerrel bekapcsoltuk a ház vérkeringésébe. Az első emeleten a pici üzleteket megszüntettük, a helyükre színpad került, nagy közösségi térrel. A "fekete sarkokat" felszámoltuk, olyan bérlőket tettünk oda, akiknek fix, saját vendégkörük van, például a Játszóházat, az Internet-sarkot a Direkt marketing céget . . . Az attraktívabb helyekre pedig azok az üzletek kerültek, akiknek fontos a forgalom, ami előttük zajlik. Az egész ház mozgalmasabbá vált.

- Miért érdemes a Lurdy Házba látogatni?

- Először is kiemelném a több mint 2000 férőhelyes mozit, ahol minden megvan, ami egy Hollywood Multiplexben elengedhetetlen. A Lurdy Ház filmpalotája Európában egyedülálló építészeti csoda. Kulcseleme egy nyolc darab acélpilléren függő üvegpalota, melynek 300 négyzetmétere egy bolygóközi szórakoztató központ illúzióját kelti. Büszke vagyok rá, hogy Budapest három legnagyobb forgalmat bonyolító mozija közül, az egyik a mienk. Van egy nagy alapterületű (700 négyzetméteres) játszóházunk, ahol várak, csúzdák és sokféle csodák várják a gyerekeket, itt születésnapi partikat is rendezünk. Ezen kívül a legváltozatosabb profilú üzletektől, a szolgáltatások igen széles skálájáig szinte minden megtalálható nálunk. Műszaki bolt, autókereskedés is gazdagítja a választékot. De van szépség és egészség szalon, masszázs, sókamra sőt még Kaszinó is. Booling-pálya is várja a vendégeket. Megújult és nagyon szép lett az Alexandra Könyvesboltunk. Van három bankfiók és négy hitelközvetítő intézmény a házban, szinte bankcenter vagyunk. És aki ügyes-bajos dolgait akarja intézni azt is megteheti, van Földhivatal, Okmányiroda, Posta . . . A Lurdy-Ház összesen 88 ezer négyzetméter területtel rendelkezik, melyből üzletek részére bérbe tudunk adni 29 ezer négyzetmétert. Az irodai rész 25 ezer négyzetméter. Számos étterem van a házban, szükség is van rájuk, hiszen a nagy cégek, Malév, Match, Morgan Stanley . . . és az üzletek dolgozói, közel 2000 ember is itt ebédel. Van élelmiszer áruházunk, a Reál régi partnerünk, a központjuk is itt bérel irodát. Nálunk negyvennyolc szolgáltató és hetven kereskedő várja az ügyfeleket, vásárlókat.

- . . . és kiket várnak, ki az elsődleges célcsoportjuk?

- Minden korosztályt 1-től 99 éves korig szívesen látunk. Az autósokra különösen számítunk, hiszen a mélygarázsunkban 690, a szabadtéri parkolóban 1200 férőhely van. Egyfajta gyermek központúság is jellemzi a házat, mert hétvégén sok gyermekprogramot szervezünk. A mozit elsősorban a fiatalabb korosztály látogatja, ezáltal a környék találkozó pontjává váltunk.

- Bemutatná a Lurdy-csoportot?

- A Lurdy-csoport Magyarországon több vállalatból, illetve gazdasági egységből áll, de a cég zászlóshajója a Lurdy-Ház, ahol most beszélgetünk. A Lurdy Házon kívül a csoporthoz tartozik még két logisztikai bázis, összesen 55 ezer négyzetméter, fedett tárolásra alkalmas raktárral. Az egyik Soroksáron van és 12 hektáros, a másik Albertfalván 6 hektáros. Megbízható, jó bérlőink vannak, csaknem 100 százalékos kihasználtsággal működnek. Van két szállodánk, a Hotel Berlin és a Hotel Frankfurt, mindkettő három csillagos. Jelenleg bérbe adtuk őket fix bérleti díjért, így sok kapacitásunk felszabadult. A Lurdy-csoport magyarországi tevékenységére elsősorban az ingatlan fejlesztés a jellemző. Fejlesztés volt maga a Lurdy-Ház is, hiszen zöld mezőn építették annak idején, ami a tulajdonos, Rudolf Walter úr ötlete volt.

- Mi jellemzi az üzleti stratégiájukat?

- Stratégiánk az elmúlt évben változott, jobban megmutatjuk magunkat. 2006. júniustól vagyok itt és első dolgom volt, hogy egy új ütőképes marketing csapatot hozzak létre. Most intenzív marketinggel, reklámmal jelenünk meg. Megújítottuk a honlapunkat, ezáltal havonta 15 ezren látogatnak el hozzánk virtuálisan, mert rendszeresen frissül a tartalom. www.lurdyhaz.hu Megjelenünk a közterületeken City-Light plakátokkal, a rádióban és a nyomtatott sajtóban is. Programokat szervezünk a hétvégekre folyamatosan, amit szintén hirdetünk. Tudatos PR akciókkal, sajtótájékoztatókkal, rendezvényekkel igyekszünk magunkra irányítani a figyelmet. És igénybe vesszük az ingatlan közvetítő ügynökségek szolgáltatásait is, ez különösen jó az irodák bérbeadása területén, mert a nagy cégek ügynökségeken keresztül keresnek irodát. Sok céget közvetlenül is megkeresnek a kollégáim, így jött létre az együttműködés az Office-Depot-tal, az Euronics-al, az Aegon Magyarország Zrt.-vel. És az egyik bérlő hozza a másikat . . .

- Milyen árszinten lehet Önöknél irodát, üzletet bérelni?

- Budapesti piacvezetőkhöz képest a mi díjaink szerények, a külső kerületek, a budapesti agglomeráció nagy üzletközpontjaihoz hasonló az árszintünk. Bár nem vagyunk a központban, de aki hozzánk jön vásárolni, jellemzően célzottan jön és nagyobb összeget hagy nálunk.

- Vannak még kiadó üzlethelyiségek?

- Egy nagyobb egybefüggő területünk van és kisebb üzlethelyiségek az I. emeleten. Ezekre a helyekre szeretnénk megnyerni elismert, magas presztízsű cégeket, ruházati márkakereskedőket . . .

- Milyen a kapcsolatuk az Önkormányzattal? Részt vesznek a kerület életében?

- Nagyon jó a kapcsolatunk, támogatunk kerületi programokat, például a "Fut a Ferencváros" szponzorai voltunk. És örülünk a kerület lakás revitalizációs programjának, mert megváltozott a Lurdy környezetében élő lakosság összetétele. Az új lakónegyedekbe a régebbinél jelentősebb vásárlóerővel rendelkező, ugyanakkor az áruházak felé újfajta elvárásokkal jelentkező lakók költöztek. Most az utca túlsó felén egy 2000 lakásból álló lakópark épül, ami szintén nagyon jó nekünk.

- Lesznek nagyobb rendezvények a következő hónapokban?

- Szüreti party-t tartunk október 13-án és érdemes lesz eljönni az Őszi fittnessparádéra is november 3-án. Minden üzletünk nyitva lesz. Hívtunk a ház költségére profi műsorvezetőt, vendégművészeket és hogy még érdekesebb legyen, interaktív játékokkal bevonjuk a nézőket a programokba. Célunk, minél több embert, minél hosszabb időre behozni a házba, hogy jól érezzék magukat és visszajöjjenek máskor is.

- Mit szeretne még megvalósítani a Lurdy-Házban?

- Amikor átvettem a Házat 72-75 %-os volt a kihasználtság, ennek a növelését kaptam feladatul. Ma már ezt az értéket sikerült 88 %-ra feltornázni. Célunk egyértelműen a 100 százalékos álomhatár.

- A tulajdonos meg van elégedve?

- Rudolf Walther úr 84 éves, kiváló egészségnek örvend, napi 10 órát dolgozik. Esetleg hét végén csak hatot. Úgy gondolom, élvezzük a bizalmát, jók a ház eredményei. A bérleti díjakból évente mintegy 2 milliárd forint a bevétel, így a napi ügyeket ránk bízza.

- Hogyan került a Lurdy - csoport élére?

- Közgazdász vagyok. Korábban 10 évig dolgoztam a Metro - csoportnál, 13 áruház tartozott hozzám, ami meghatározó volt az életemben, a szakmában. Az utolsó évben gazdasági igazgató voltam. Sok a hasonlóság, hiszen a bérlők egy részével ott is, itt is németül, vagy angolul kell tárgyalni. A Metro nagyon erős követelményeket támaszt a munkavállalóival szemben, jó iskola és jó referencia az üzleti életben. Egy rövid ideig dolgoztam a Csányi úr egyik cégénél, onnan kerültem pályázat utján a Lurdy - csoporthoz.

- Gondolom, sokat dolgozik. Mivel piheni ki magát?

- Győrben van egy lovardánk, családi vállalkozás, a feleségem és a gyerekeim menedzselik. A hétvégeket ott töltöm, sok vendégünk van és nekem ez örömöt jelent, nagyon élvezem.

(Szabados)