ZWACK UNICUM

 - 2005. áprilisában került a héttagúra bővült Igazgatóságba, a cég felső vezetésébe. Mit jelent önnek ez a tisztség? - kérdeztük Zwack Sándort.

- Megtiszteltetés, hogy bizalmat szavaztak nekem, ugyanakkor én reggelente nem úgy tekintem, hogy munkába indulok, hanem a Zwack Unicum Nyrt. számomra a családot, az életet jelenti. Ez a második otthonom. Nyilván hatalmas felelősség és kihívás is egyben egy több évszázados múltra visszatekintő családi hagyományt folytatni, de én minden erőmmel, tudásommal azért dolgozom, hogy cégünk, és saját márkáink, mint az Unicum, az Unicum Next, a Zwack Nemes Pálinkák még jó néhány száz évig sikeresek legyenek.

- Marketing szakértőként a kereskedelmi és exportkapcsolatokat felügyeli a vállalatnál. Kezdeményezett stílusváltást, módszerbeli változásokat az elmúlt két évben? Mi az Ön hitvallása a szakmáról?

- Valóban kötődnek hozzám újítások, de ez természetes, ha azt vesszük, hogy már életkorunkból fakadóan is kicsit más szemléletmódot képviselünk Édesapámmal. Nem volt például könnyű elfogadtatni Vele, hogy csak akkor tudjuk megtartani a piaci pozíciónkat, ha a meglévő hagyományos márkáink mellett újakat is bevezetünk. Hagyomány és innováció - ez az én jelszavam. Most éppen Amerikát szeretnénk meghódítani, ami régi tervünk. Ami a szakmai hitvallásomat illeti, nem győzöm eleget hangsúlyozni, hogy mennyire fontos a szakmai alázat. Én sem ültem be egyből az igazgatói bársonyszékbe, hanem előtte évekig tanultam. Még targoncavezető is voltam, és ezt egyáltalán nem szégyellem. Sőt, büszke vagyok arra, hogy ismerem a különböző munkafolyamatokat, tudom mennyire fontos az, hogy a vállalati folyamatokban mindenki a tőle telhető maximumon teljesítsen.

- Az emberi oldal nagyon fontosnak látszik! Az Unicum-titok, mintha nem csak a receptben lenne, hanem a hat generációs család életfelfogásában, összefogásában, szeretetében, Ön ezt hogyan látja?

- Igen, jól látja, az emberi oldal nagyon fontos számunkra. Mi egy családi vállalkozás vagyunk, Édesapám, Édesanyám mindennap bejár, minden dolgozó ismeri őket. Nálunk mindenki fontos, ha egy munkatársam valamit meg szeretne kérdezni tőlem, akkor bármikor odajöhet hozzám, vagy a szüleimhez. Mi szeretünk dolgozni, szeretjük a munkánkat, és összefogunk egy-egy cél érdekében. Ez a Zwack-filozófia, ezt szeretném én is megjeleníteni a munkában és a magánéletben egyaránt. Az család története a bizonyíték arra, hogy csak így lehetünk eredményesek.

- Melyek az Unicum imázs legfontosabb elemei? Mit szeretne erősíteni? Mennyire versenyképes cég ma Magyarországon és a világon a Zwack? Milyen arányban optimális ötvözni a tradíciót a termékfejlesztéssel, a kreativitással?

- Feltett szándékom, hogy a Zwack márkanév több, erős pozícióval rendelkező italt is jelöljön, és több, újonnan kifejlesztett ízzel azonosítsanak minket fogyasztóink. A hagyományok őrzése mellett fontos az innováció. Minden egyes korosztály más és más ízt preferál, nekünk ezeket az igényeket szem előtt kell tartanunk. Versenyképességünket a magyar piacon éppen ezért tudtuk megőrizni - felismertük az újítás fontosságát, és meglévő fogyasztóink mellé újakat nyertünk meg azzal, hogy az igényeikre szabott ízekkel rukkoltunk elő. A legnagyobb szabású ilyen fejlesztésünk az utóbbi években a fiatalokat megcélzó, citrusos ízű Unicum Next kifejlesztése volt, aminek a piaci bevezetése a tervezett ütemben zajlik. Világviszonylatban is jól állunk, egyre nagyobb az érdeklődés termékeink iránt, de ott is alkalmazkodnunk kell az elvárásokhoz, a preferenciákhoz.

- A pálinka ágazatot is Ön vezeti. Mi a stratégiája?

- A Zwack nemes pálinkák 100%-san tiszta gyümölcsből készülnek. Akárcsak a többi italunk esetében, itt is egyedi ízeket, csúcsminőséget állítunk elő Kecskeméten, ahol saját pálinkafőzdénk van, a tapasztalt főzőmesterekkel folyamatosan dolgozunk az újabb és újabb ízek fejlesztésén. Én személy szerint azt szeretném, hogy a Zwack Nemes Pálinkák egyet jelentsenek a minőségi, elegáns italfogyasztással. Mint a Nemes Pálinkák márkanagykövete az a célom, hogy a világ ínyenc pálinka fogyasztóival is megismertessem, megszerettessem termékeinket.

- Beszélgessünk a termékekről, mutassuk is be őket. A cég minőségpolitikájáról?

- Bármilyen termékünkről is legyen szó, a kiváló minőség nagyon fontos. A vállalatunk integrált politikában fogalmazta meg a minőséggel, környezetvédelemmel és élelmiszer-biztonsággal kapcsolatos alapelveit, melyeket a tradíció, innováció és felelősség , mint értékek köré csoportosítottunk. Kiemelem - a teljesség igénye nélkül – piacvezető szerepünk megtartását, a fogyasztói igényeken alapuló termékfejlesztést, a vevői és fogyasztói elégedettség folyamatos növelését, működési hatékonyságunk folyamatos javítását, technológiai korszerűsítési törekvéseinket és végül, de egyáltalán nem utolsó sorban a felelősséggel kapcsolatban a kultúrált italfogyasztás érdekében tett piacformáló tevékenységünket.

- A sikeres cégekhez hasonlóan, Önök is felvállalnak szponzorálást, támogatást. A kérelmezők közül, milyen szempontok szerint választanak?

- Vállalatunk 1840-beli megalakulása óta fontosnak tartja, hogy a profittermelésen túl mindig gondot fordítson arra, hogy az emberi értékek az üzleti életben is megmaradjanak. Hiszünk abban, hogy a társadalmi felelősségvállalás nem csupán anyagi támogatásról szól. Elkötelezett támogatói vagyunk a hagyományokkal rendelkező, különlegesen magas színvonalat képviselő művészeteknek, sportnak és más rendezvényeknek, természetesen, ha azokban tükröződnek a vállalat és termékeink által közvetített márkaértékek. A családom évszázadok óta támogatja az oktatást. Iskolákat építettünk, hogy a hátrányos helyzetű gyerekek is tudjanak tanulni. A tehetséggondozás ma is fontos terület a támogatáspolitikánkban. Kiemelt támogatói vagyunk a magyar vízilabdának, büszkék vagyunk az eddig elért eredményeikre, mert ez is azt bizonyítja, hogy jól döntöttünk, amikor melléjük álltunk. De támogatjuk az Operabált, a Budapesti Fesztiválzenekart, az Experidance társulatot, és a Bossányi Katalin Emlékalapítvány működését is évek óta segítjük.

- Édesapja a demokratikus Magyarország első nagykövete volt az Egyesült Államokban, majd évekig országgyűlési képviselő . . . Várható, hogy ön is vállal valamilyen politikai tisztséget, feladatot?

- Nincsenek ilyen terveim, a politikától távol tartom magam. Arra koncentrálok, hogy cégvezetőként helytálljak, eredményeket érjek el, és méltóképpen folytassam, tovább építsem azt, amit Édesapám, a családom létrehozott. Jelenleg a cég irányítása, a családom, és a barátaim a legfontosabbak számomra.

- Mi a kedvenc itala? És azt mikor és hogyan fogyasztja?

- Kedvencem az Unikum és a jó magyar pálinka, amely világviszonylatban is a legjobbak közé tartozik. Végigkóstoltam az olasz grappától kezdve Svájc, Ausztria és Németország kiváló párlatspecialitásait, de a magyar pálinka mindegyiket felülmúlja. Az Unicum Next-et pedig sajátomnak tekintem, mert ennek az italnak minden egyes munkafolyamatában részt vettem. De fontos, hogy minden italból csak mértékkel fogyasztok, cégünk tagja is a Magyar Szövetség a Kultúrált Alkoholfogyasztásért-nak, jelszavunk a Zwack minőséget, de mértékkel.

További információk: találhatók az interneten: www.zwackunicum.hu www.zwackpalinka.hu

(Szabados)