SZÉPSÉG – DIVAT - EGÉSZSÉG

Újítás a Vichy-től

A szép, feszes bőr titka a kollagén és elasztin rostokban gazdag arcbőr. Ezeknek a rostoknak az előállításáért az epidermiszben elhelyezkedő sejtek, a fibroblasztok felelősek. Sajnos azonban, az idő múlik a fibroblasztok termelődése visszaesik, melynek következtében a bőr veszít a feszességéből és ráncosodni kezd. A ránctalanító készítmények nagy része kizárólag az arcbőr felszínével foglalkozi, illetve a rostok pótlásával próbálja helyreállítani az eredeti helyzetet. A Vichy kísérletei azonban szó szoros értelmében a probléma gyökeréig hatoltak. Elkészült a LIFTACTIV CxP, az újjáépítő arckrém. A csodaszer a peptid és a folyamatosan felszabaduló C-vitamin tartalomnak köszönhetően megsokszorozza a fiatal rostokat termelő sejtek, a fibroblasztok számát. A Vichy Liftactiv CxP pozitív hatása a nők 88 százalékánál már a negyedik nap után tapasztalható. Egy hónap múlva pedig az arcbőr visszanyeri feszességét és a ráncok folyamatosan visszahúzódnak

Együtt a mozgás öröméért

A korábbi előrejelzéseknek megfelelően újra jó évet zárt a dm. A vállalat forgalomnövekedése hazánkban nagyobb volt a versenytársakénál, így piacrészesedése a teljes vertikumban 13,3%-os, a drogériákon belül pedig 51,7 %-os lett. A hűséges vásárlóknak és az elhivatott munkatársaknak köszönhetően az elmúlt 15 évben a Drogerie Markt országos hálózattá fejlődött. A cég idén októberben nyitotta meg a 225. üzletét. A dm ma már több mint tízezer terméket forgalmaz és a beszállítók száma, lassan eléri a százhatvanat. Az üzletlánc Magyarországon 2007/2008-as évben 60,4 milliárd forintos bevétellel büszkélkedhet, ami 18,4%-kal haladta meg az előző évit. Ám a Drogerie Markt nemcsak a jövedelmezhetőséget, hanem a társadalmi feladatokat is

szem előtt tartja. Családbarát munkahelyként vallja, hogy a gyermekek támogatása az egyik legfontosabb dolog a világon. Az egészségmegőrzés és egészségtudatosság fejlesztését az idén az “Együtt a mozgás öröméért” pályázat lebonyolításával segítette. A felhívásra több mint 340 iskola jelentkezett és a legjobb 40 pályázatot benyújtók iskolánként egymillió forintos sportszervásárlási utalványban részesültek.

Környezetszépítés

A Virágos Magyarországért verseny 1994-ben hirdették meg először. Az első évben csupán 69 település jelentkezett a megmérettetésre, azóta azonban a nemes vetélkedő országos mozgalommá vált. Hazánkban nincs még egy olyan verseny, amely évente kétmillió embert képes mozgósítani. Évről-évre többen vannak azok, akiknek fontos, hogy kulturált, virágokkal díszített, esztétikus környezetet alakítsanak ki a maguk és a közösség számára. Az élhetőbb közeg megteremtése, a természeti és épített örökség megóvása egyben az új generációk nevelését is szolgálja. A magyar verseny szorosan kapcsolódik a harmincéves múlttal rendelkező Európai Virágos Városok és Falvak Versenyéhez. Az elmúlt közel másfél évtizedben a nemzetközi zsűri sok magyar településnek ítélt oda rangos díjakat. 2008-ban város kategóriában Gyula, falu kategóriában pedig Tápiógyörgye ért el ezüstérmes fokozatot. A jövő évi nemzetközi megmérettetésen hazánk képviseletében az idei két nyertes, Szombathely és Gelse indulhat.

Fekete fej

A fekete fej embléma több mint száz éve szimbóluma a Schwarzkopf termékeknek. A márkanév azóta mindenki számára egyet jelent az ápolt hajjal és a modern frizurával. A Schwarzkopf Professional üzletág a fodrászoknak nemcsak a termékeket kínálja, hanem ismereteket is nyújt szépségről, trendekről és a művészi megjelenés minden apró trükkjéről. Világszerte ötven Schwarzkopf Professional Akadémia működik, ahol a fodrászok és fodrászcikk kereskedők, kreatív inspirációt kapnak a legújabb vágás, festés, styling, illetve hajápolási trendekről. Budapesten, a Babér utcában működik a magyar akadémia. Itt a szakma minden csínját-bínját ismerni akarók, az Essential Looks alapján tájékozódhatnak - ez a kiadvány a Schwarzkopf Professional “stílusbibliája” -, melyben mindent tudó mesterfodrászok mutatják be, milyen út vezet a divatvilág kifutóitól a fodrász-szalonokig. Már a magyar szakemberek is megismerkedhetnek a 2008/2009 őszre/télre kreált Eklektika kollekcióval. A négy stílusirányzat: a Vidéki élet, a Bizarr hagyomány, a Gótikus romantika és a Letisztult formák. A Schwarzkopf a hajterápiában is elöl jár. Az Aloe Vera hatóanyagát tartalmazó új BC Sensitive Soothe úgy kombinálja a gyengéd, innovatív összetevőket, hogy bármely hajtípus esetében páratlan ápoló és nyugtató hatást biztosítson.

Közösen a gyerekekért

Az UNICEF és a WHO adatai szerint a világ 46 országában az anyai és az újszülött-kori tetanusz napjainkban még mindig szedi áldozatait. A fejlődő országokban minden harmadik percben egy újszülött meghal tetanuszban. A két világszervezet szerint ezt az áldatlan helyzetet 2012-ig, nemzetközi összefogással fel lehet számolni. Az UNICEF-fel együtt a Pampers elhatározta, hogy az édesanyák segítségével részt vesz ebben a harcban, hogy a fejlődő országokban egy gyermek se haljon meg újszülött-kori tetanuszban. Minden édesanya, aki egészséges gyermeke számára megveszi a Pampers és UNICEF közös logójával, valamint a “1 pack= 1vaccine” felirattal ellátott pelenka-csomagot, az egy védőoltást biztosít. A kampányhoz Salma Hayek a világsztár, aki szintén édesanya, Magyarországon pedig a kétgyermekes Onyutha Judit is csatlakozott. Az akció december 31-ig tart.

Azték és görög istenek kedvence

A modern táplálkozástudományi kutatások a borról és a csokoládéról is bebizonyították, hogy kismértékű fogyasztásuk előnyös a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulásában. Tehát együttfogyasztásuk sem lehet káros! A népszerű konyakmeggy, a rumos csokoládé vagy a vodkás bonbon korai előfutárai voltak annak a napjainkban hódító trendnek, miszerint különleges élvezetet nyújt a minőségi csokoládék és borok együttfogyasztása. A fehér asztalnál így találkozhatunk az azték és görög istenek kedvenceivel, azaz a csokoládéval és a borral. A két termék összekóstolása a bennük lévő több száz aromának köszönhetően izgalmas, új ízharmóniával ajándékozza meg az embert. A tejcsokoládét mérsékelten édes muskotállyal, fehércsokoládét tokaji cuvée-vel, kávés és diós ízesítésű csokikat pedig tokaji aszúval együtt érdemes megkóstolni. Az igazi ínyencek a konyakmeggyet és 70, illetve 85% -os kakaótartalmú csokoládékat kedvelik. Ha az előbbiekhez portóit, a másodikhoz pedig Merlot-t választanak, akkor biztos nem fognak csalatkozni!

Design és innováció gyerekeknek

A Henkel minden esztendőben más és más gyermekprogramot indít. Az elmúlt években támogatta a közlekedési baleset-megelőzést, a környezettudatos óvodai nevelést, illetve szemészeti szűrővizsgálatot szervezett, valamint kórház- és könyvtárfejlesztéshez járult hozzá. Az idei támogatási terv ötletét a magyar formatervezés oktatásának nemzetközi elismerése, illetve a vállalatnál zajló innovációs folyamat adta. A Design és innováció elnevezésű program a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Formatervező Tanszékével közösen készült el és az általános iskolás gyerekek vizuális neveléséhez nyújt segítséget. A téma oktatásához szakmai tananyag és tanmenet is áll a pedagógusok rendelkezésre. A Henkel a telephelyein működő általános iskolákat anyagilag is segíti abban, hogy sikeresen meg tudják valósítani a napjainkban oly aktuális programot.

A reggel és az este jógája

Popper Péter többször is járt Indiában. Tanulmányokat folytatott a Vishvayatan és Lonavlai yoga-ashramokban, illetve Swami Dhattatreya és Swami Ramananada yoga-mesterek tanításait is ismeri. “A reggel és az este jógája” című kötetben a megszerzett tudást most közkinccsé tette. Napjaink időzavaros, állandóan rohanó élettempója nem engedi meg, hogy az általános közérzetünkkel foglalkozzunk. Ha pedig erre nem fordítunk legalább egy kis időt, akkor egyszer csak összeomlik a nehezen felépített világunk. Popper Péter könyve és a hozzátartozó CD megtanít bennünket arra, hogyan teremtsük meg napjaink belső rendjét és derűjét. Csak rajtunk múlik, hogy ne izgatottan, hanem nyugodtan rohanjunk és ezzel mentalitással élve a napjainkat, az éjszakáinkat egyaránt békéssé tehetjük. A reggeli-esti jóga, a meditáció és a relaxáció helyreállítja bennünk a test, a szellem és a lélek harmóniáját.