Az ország egyik legnagyobb jogosultságkezelő rendszerét építette ki a Novell a Magyar Telekom számára

A Novell személyazonosság- és jogosultságkezelési megoldásának hazai vezető szerepét erősíti, hogy a Magyar Telekom Csoport is a Novell Identity Manager megoldását választotta jogosultságkezelési folyamatainak konszolidálásához. A komplex informatikai rendszerek üzemeltetői számára nem ismeretlen a vállalati rendszerek, eszközök és alkalmazások elérésének biztosításával járó folyamatos teher. Az újonnan felvettek, valamint a kilépők adminisztrálása, a partnerek adatainak karbantartása, a szervezeti átalakítások, vállalati fúziók folyamatos adminisztrációt jelentenek. Különösen igaz ez egy olyan nagyvállalatra, mint a Magyar Telekom Csoport, amely az ország egyik legnagyobb informatikai rendszerét működteti.

Gerencsér László, a Magyar Telekom IT biztonsági osztályvezetője elmondta, hogy a Magyar Telekomnál 2007 nyarán született döntés a vállalat üzletágainak informatikai integrációjáról. A konszolidáció keretében a jogosultságigénylési folyamatok egységesítésére is szükség volt, hiszen korábban különálló rendszerekben történt az igénylések kezelése. A vállalatnál több mint 10.000 munkavállaló jogosultságkezelési feladatait kellett megoldani 2008. január 1-jétől. A piacon elérhető személyazonosság alapú biztonsági megoldások közül a Magyar Telekom a Novell Identity Manager megoldását választotta, amelynek rekordidő alatt történő bevezetésében a Novell Magyarország szakmai háttértámogatásának is nagy szerepe volt. A kiválasztott jogosultságkezelő megoldásnak egy szigorú POC (Proof of Concept) eljárási folyamatnak kellett megfelelnie, melynek lényege, hogy a Magyar Telekom által kiadott próbafeladatokat a szállítónak igen rövid határidőn belül (1-2 nap) kellett a rendszerükben implementálnia. Gerencsér hozzátette, hogy az új egységes jogosultságkezelő rendszerrel céluk az, hogy az informatikai jogosultságok változásai egységes rendszerben, a lehető legrövidebb időn belül, teljesen kontrollált folyamatok mentén történjenek meg.

Az egységes jogosultságkezelő rendszer 2008. január 1-jével éles üzemben működik, jelenleg a projekt második fázisa, a folyamatok egységesítése és a régi rendszerek kiváltása zajlik, és várhatóan 2008. év végén kezdődik a harmadik szakasz, a jogosultság menedzsment automatizálás.

Szittya Tamás, a Novell Magyarország ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a Novell Magyarország örömmel vállalta a kihívást, amely a Magyar Telekom Csoport jogosultságkezelő rendszerének egységesítését jelentette. A projekt feszített tempója sem jelentett problémát, hiszen a Novell Identity Manager termék piacvezető, kiforrott és stabil technológiai megoldás, szakembereink pedig számos hazai és regionális bevezetést zártak már le sikeresen. Napjainkban egyre nő az informatikai biztonsági megoldások szerepe, ezen belül is kiemelkedő terület a személyazonosság alapú biztonsági megoldások piaca. A Novell szerint a hatékony IT biztonság a megfelelő személyazonosság- és jogosultságkezeléssel kezdődik. A vállalatok számára a legnagyobb értéket a bizalmas üzleti adatok jelentik, elengedhetetlen hogy csak azok férjenek hozzá, akiknek szigorú szabályozások és megfelelőségi előírások szerint erre jogosultságuk van - ők viszont bármikor, bárhonnan elérhessék a munkájukhoz szükséges dokumentumokat.

A Novell Identity Manager nagymértékben leegyszerűsíti a személyazonosság-kezelés folyamatát, miközben garantálja a kritikus fontosságú adatok védelmét. A Novell megoldása automatizálja a felhasználó-létrehozás és jelszókezelés felügyeletét a felhasználó teljes életciklusára vonatkozóan - azonnali hozzáférést biztosít az új felhasználóknak, szükség szerint módosítja, vagy megszünteti a hozzáférést az összes rendszeren, és egységesíti a jelszókezelést. A Novell Identity Managert a Gartner független piacelemző cég a felhasználó- és jogosultságkezelést vizsgáló Magic Quadrant jelentésében a vezető megoldások közé sorolta.

A Novell-HP együttműködésről

A Novell Magyarország vezető pozícióját tovább erősíti a hazai személyazonosság alapú biztonsági megoldások piacán, hogy 2008. májusában a HP és a Novell olyan kizárólagos szövetséget jelentett be nemzetközi szinten, amelynek keretében a HP Identity Center felhasználói egyszerűen térhetnek át a Novell személyazonosság-kezelési és biztonság-felügyeleti megoldásaira.

A Novell Magyarország az első 12 hónapra teljes licencjóváírást biztosít a személyazonosság-kezelési és biztonság-felügyeleti termékeire áttérő, jelenleg HP Identity Center-t használó ügyfeleknek, akik 2008. december 31-ig jelzik áttérési szándékukat. A Novell Magyarország regionális konzultációs részlege a központi technológiai együttműködés tapasztalatait felhasználva felkészült a magyarországi átállások megvalósítására, illetve az ebben részt vevő partner cégek támogatására. A HP termékéről a Novell megoldására átálló ügyfelek, és az átállást kezdeményező partnercégeik részére a Novell Magyarország 50 %-os kedvezményt nyújt a konzultációs szolgáltatás árából, valamint ingyenes továbbképzést és az átállás után fél évig ingyenes terméktámogatást biztosít számukra.