HUNGARICUMOK

A vásárlók tíz százaléka már tudatosan vásárol - keresi a magyar árukat

A Hungarikumokat támogató szövetség megbízásából a Budapesti Corvinus Egyetem szakértői csapata felmérte a tizenkét legjelentősebb hazai kereskedelmi lánc termék kínálatában a magyar termékek arányát. Csak azokat a termékkategóriákat vizsgálták, amelyekben a hazai élelmiszeripar és mezőgazdaság is képes megfelelő mennyiségű és kitűnő minőségű termékeket előállítani: húskészítményeket, a tojást, a joghurtokat, kefireket, tejfölöket, sajtokat, sajtkészítményeket, a túrót, a tejeket, mézeket, gyümölcsöket és a lekvárokat. Megállapítható, hogy egyetlen nemzetközi kereskedelmi lánc sem érdekelt abban, hogy kínálatában magyar termékeket tartson. Az lenne a megoldás, hogy a lakosság szorítsa rá a nemzetközi kereskedelmi láncokat, hogy szélesítsék a magyar termékek kínálatát. Jelenleg előfordul, hogy a magyar terméken magasabb a kereskedői árrés, akár 100 százalék, ami például egy német termék esetében tizenöt-húsz százalék. Ez is versenyhátrányt okoz – akárcsak a polcpénzek rendszere. Megállapításaik szerint a magyar mezőgazdaság és élelmiszeripar termékei nincsenek megfelelő arányban jelen a jelentősebb kereskedelmi láncok polcain, éppen ezért Kasza Gyula igazgató szerint - középen - fontos lenne javítani a hazai fogyasztók tudatosságát . . .