ÖKO-PANNON NONPROFIT KFT.

Sikeres negyedévet zárt és folytatja szemléletformáló kampányát az ÖKO-Pannon

Áprilisban újra elindította nagysikerű környezetvédelmi szemléletformáló kampányát az ÖKO-Pannon Nonprofit Kft., amely az Új Széchenyi Terv keretében az EU 46,5 millió forintos támogatásával a hulladékképződés megelőzését, a lakossági szelektív hulladékgyűjtés és újrahasznosítás arányának növelését kívánja tovább ösztönözni. A legnagyobb hazai koordináló szervezet szerződéses partnerei 2011 első negyedévében közel 120 ezer tonna csomagolást hoztak forgalomba, amelyből több mint 60 százalék szelektív begyűjtését és hasznosítását szervezte meg az ÖKO-Pannon. A szelektív hulladékgyűjtésben való részvétel fokozása érdekében a koordináló rajongói oldallal debütált a legnépszerűbb közösségi médiában, míg a legfiatalabbak, az óvodások szemléletformálását egy új mesefüzet kiadásával segíti.

Magyarország szelektív hulladékgyűjtése a számok tükrében

Magyarországon az ÖKO-Pannon által koordinált szelektív hulladékgyűjtési rendszerben több mint 5600 gyűjtősziget vagy házhoz menő gyűjtés formájában jelenleg mintegy 5,8 millió lakos számára érhető el a szelektív hulladékgyűjtés.

E rendszer révén lakossági szelektív hulladékgyűjtésből, valamint ipari begyűjtési hálózatán keresztül 2011 első negyedévében az ÖKO-Pannon összesen közel 80 ezer tonna csomagolási hulladékot gyűjtetett vissza és hasznosíttatott a tagvállalatai által kibocsátott mintegy 120 ezer tonna csomagolásból.

Az újrahasznosításra kerülő hulladékok mennyiségéből 63 ezer tonnát tett ki az ipari gyűjtésből, 11 ezer tonnát pedig a lakossági gyűjtésből származó hulladék, ám ez utóbbi részarányának növelése immár évek óta az ÖKO-Pannon stratégiai célkitűzése. Az anyagában hasznosuló 74 ezer tonnán felül további 5,2 ezer tonna csomagolási eredetű hulladék energetikailag hasznosult.

"Aktív környezetvédelmi szemléletformáló tevékenységünknek köszönhetően évről-évre folyamatosan nő a szelektív hulladékgyűjtésben résztvevő lakosok aránya" - mondta Viszkei György, az ÖKO-Pannon Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója. "2008-ról 2010-re 52-ről 54%-ra nőtt a szelektív hulladékgyűjtésben részt vevők aránya, ezen belül is kiemelkedő volt a fejlődés a 18-29 éves fiatalok körében, akik közül 35-ről 50%-ra nőtt az aktívan szelektálók aránya. A szelektív gyűjtés technikai feltételeinek javítása mellett a lakosság szemléletformálása segíthet a hasznosítási arányok növelésében, ezért is döntöttünk nagysikerű tavalyi kampányunk folytatása mellett" - tette hozzá Viszkei György.

Új generáció, új kihívások

Miután az új generáció a szelektív hulladékgyűjtés egyik legfontosabb és legaktívabb szegmensét képviseli, idei kampánya során az ÖKO-Pannon a teljes lakosság megszólítása mellett kiemelten kezeli a fiatalok és fiatal felnőttek, azaz az Y generáció tagjainak szemléletformálását is.

Ennek érdekében az idén április-májusban futó "Az újrahasznosítással mindenki nyer!" című országos kampányának médiahasználatában a koordináló szervezet fokozottan figyelt a megszólítottak életkorából adódó médiafogyasztási különbségekre. Az ún. X generáció tagjait és az idősebbeket a kampány döntő részben hagyományos médiatermékek - újság, tv, rádió, közterület - révén, míg az internet vagy YouTube korosztálynak nevezett Y generáció tagjait (2.150.000 fő) a közösségi médiában környezetvédelmi szemléletformáló hirdetésekkel célozza meg.

A projekt másik, gyerekeket elérni kívánó elemében az ÖKO-Pannon ismeretterjesztő kiadványt és foglalkozásvázlatot juttat el azon hátrányos helyzetű települések óvodáiba, iskoláiba, ahol korábban már bemutatták a Hajnal ismeretterjesztő mesejátékot. A Hajnal című kiadvány mese és feladatgyűjtemény egyben, amely játékos formában ismerteti meg a gyerekekkel a hulladékmegelőzés lehetőségeit, a szelektív hulladékgyűjtéssel kapcsolatos alapismereteket és a környezettudatos magatartás fontosságát.

ÖKO-PANNON NONPROFIT KFT.

H-1146 Budapest, Hungária Krt. 179-187.

Telefon: +36 1/383-9305

Fax: +36 1/383-9306

E-mail: info@okopannon.hu

Internet: www.okopannon.hu