dm drogerie markt

Sikerült megtartani a piacvezető pozíciónkat

A dm 1993 óta van jelen Magyarországon, üzleteik száma folyamatosan bővül. Idén is megtartották piacvezető pozíciójukat, ami mögött sok munka van. A részletekről - termékekről, újdonságokról, törzsvásárlói programról, a közösségi oldalukról - Kanyó Roland PR menedzserrel beszélgettünk.

- Hogyan pozícionálná a dm-et, milyen eredményt sikerült 2012-ben elérni?

- Továbbra is megtartottuk piacvezető pozíciónkat, ami azt jelenti, hogy a drogéria piacnak több mint a felét 50,4 %-át birtokoljuk! A teljes piacon 14 %-os a részesedésünk. A gazdasági válság ellenére forgalmunk növekedett, nyereségesek lettünk, amit rajtunk kívül kevés cégnek sikerült a drogéria piacon elérni.

- Minek köszönhetik eredményeiket?

- Egyrészt a tudatos akciós politikánknak, másrészt a jól optimalizált áruválasztéknak, illetve áru kínálatnak. Sok újdonságot is megjelentettünk, érzékelhetően a legjobb időben, ami szintén növelte a forgalmunkat.

- És hogyan alakult a “top termékek” forgalma?

- A válság hatására bizonyos mértékű átpozícionálás történt a vásárlók részéről. A TOP termékekről egy alacsonyabb kategóriára váltottak át, illetve tovább erősödtek a dm márkák minden kategóriában.

- Melyek voltak a húzótermékek?

- Egyértelműen a dm márkák. Nagyobb eladásokat tudtunk belőlük generálni és minden kategóriában forgalomnövekedést értünk el tekintetükben.

- Szortiment tekintetében voltak változások?

- Kétévente végzünk egy nagyobb layout átalakítást, ennek keretében több szempontrendszer alapján felülvizsgáljuk, melyek azok a szortimentek amelyek fejlődtek és több polchelyre lenne szükségük az eladótérben, illetve melyek szorultak háttérbe. 2012-ben átalakítottuk üzleteinket, különböző szortiment blokkokat alakítottunk ki annak érdekében, hogy ha bejön például egy kismama vásárolni, egy helyen találja meg a babaápoláshoz szükséges összes terméket - pelenkát, üveges bébi ételt, tápszert, babafelszerelést .. Ugyanez igaz a szépségápolásra, ahol szintén egy helyen vannak a dekor kozmetikumok - arcápolás, bizsuk, hajkiegészítők, illetve a háztartással kapcsolatos árúk - tisztítószer, öblítő, mosószer, mosogatószer, háztartási papír és vegyi-árúk. És külön vannak elhelyezve az állateledelek is.

Mivel a dm az egészségmegőrzés nagykövete, ezért üzleteinkben központi helyre, a bejárathoz közel kerülnek kihelyezésre az Alnatura bió termékeink Az Alnatura biotermékek rendszeresen ellenőrzött ökológiai gazdálkodásból származnak, nem tartalmaznak mesterséges adalékanyagokat. A kínálatunk az elmúlt gazdasági évben 80 új termékkel bővült.

Több felmérésből is kiderült már, hogy a dm vásárlóközönségét 95%-ban nők alkotják. A dm számára azonban minden vásárlója egyaránt fontos, így mindent elkövet annak érdekében, hogy lényegesen kisebb, ám nem jelentéktelen férfi vásárlói réteg igényeit is kiszolgálja. Az Ő igényeiket figyelembe véve került kialakításra az üzleten belül egy “Férfi világ” a Men’s World, ahol minden, ami a férfiak számára készült, egy helyen megtalálható, így számukra is egyszerűbbé, gyorsabbá vált a vásárlás.

A tavaszi teljes layout átalakítás következtében minden natúrkozmetikai termék egy központosított helyre került, attól függetlenül, milyen kategóriáról van szó. Megtalálható itt kézkrém, arckrém, napozószerek, testápolók.

Szájápolás centert alakítottunk ki 57 üzletünkben, ahol a vásárlók megismerkedhetnek az elektromos fogkefék működésével és ki is próbálhatják őket.

60 TOP üzletünkben kiemelten helyeztük el az elektromos hajápolási termékeket - hajcsavarókat, hajsütővasakat, hajvasalókat és hajszárítókat.

Olyan újdonságokat próbálunk kialakítani üzleteinkben, amelyekkel elébe megyünk a vásárlói igényeknek. Ilyen például társadalmunk egyik legnagyobb problémája az inkontinencia, amely egyre több embert érint, ezért a női higiénián belül ez a terület is bővítve lett.

A következő nagy átalakításunk 2014-ben lesz, melyet tudatos tervezés fog megelőzni.

- 262 üzletük van. Terveznek újakat megnyitni?

- Az üzletnyitásokat ebben az évben is felülvizsgáljuk, hogy hol érdemes újat nyitni és azt is, mely üzletünket kell összevonni, átköltöztetni, felújítani. Idén nyolc új üzletet tervezünk.

- A törzsvásárlói programban volt változás?

- Átalakítottuk a törzsvásárlói programunkat, az active beauty programba beolvadt a baba bónusz program, ezzel egyszerűsítettük, egyben bővítettük szolgáltatásaink számát. Változatos kedvezményeket kínálunk az újdonsült szülőknek, például bejelentkezésnél azonnal egy kezdőcsomag várja őket, majd a baba két éves koráig postai küldemények formájában kapnak kuponokat, születésnapi köszöntőket. A program megújulásával kéthavonta újabb és újabb kedvezményre jogosító szelvényeket tudnak nyomtatni a szülők az eladótérben elhelyezett infopulton keresztül, és három hónapig tudják beváltani azokat. Ezek között helyet kapnak a termékekre vonatkozó kedvezmények, illetve az úgynevezett márkajokerek - a kuponszelvény ellenében, egy vásárlás alkalmával 25% kedvezménnyel vásárolható meg egyszerre több termék.

- Társadalmi felelősségvállalásként kiket támogattak 2012-ben?

- A dm drogerie markt filozófiájában első helyen áll a gyermekek támogatása, az egészség és az egészséges életmód mellett. Tavaly saját kampányaink mellett számos alapítványt és intézményt részesítettünk termékszintű támogatásban. Főbb támogatottaink közé tartoztak a Bátor Tábor, a Magyar Vöröskereszt, a Magyar Paraolimpiai Bizottság, a Magyar Gyermekmentő Alapítvány, a Dévai Szent Ferenc Alapítvány és a Kiscsillag Európai Alapítvány.

A Mikulás Gyár esetében cégvezetői döntés alapján 14 millió forint értékben volt lehetőségünk karácsonyi díszeket, ajándéktárgyakat és dekorációs kellékeket adományozni, hogy a szegény sorsú családok karácsonya szebbé váljon.

Nemcsak a cégvezetőség, de maguk a dolgozók is nagyon elkötelezettek a jó ügy iránt. December közepén ugyanis öt napon keresztül összesen 51 dm alkalmazott vállalt önkéntes munkát a “Gyárban”. Feladatuk a beérkezett adományok fogadása, osztályozása és csomagolása volt, ami a hideg időben nem mindig volt egyszerű feladat. Munkatársaink és jómagam is pozitívan éltük meg a Mikulásgyárban eltöltött pár órát, igazi lelki feltöltődést jelentett számunkra. Öröm volt látni, hogy Magyarországon is létezik egy ilyen fokú összefogás, és elkötelezettség a nehezebb anyagi körülmények között élő embertársaink iránt.

- Idén milyen kampányt indítanak?

- Már második éve “Együtt a babákért” kampányt indítottunk az elszegényedett kisgyermekes családok megsegítésére. 262 üzletünk mindegyike szimbolikusan felvállalja a keresztapaságot és ezzel 262 rászoruló családot támogat. Idén összesen 6550 csomag pelenkát tudunk átadni ezeknek a családoknak, amely fél évre elegendő. Nagy segítség ez, hiszen jelentős költséget tudnak így megtakarítani. A kiválasztásukban és az adományok eljuttatásában a Katolikus Karitász a partnerünk. Február végéig minden érintett családot felkeresünk személyesen és eljuttatjuk az adományt. A program sikeréhez a dm vásárlói is hozzájárultak, az active beauty infópulton keresztül 50 pont adományozásával támogatták a családokat. Számunkra nagy öröm, hogy vásárlóink azonosulni tudtak törekvéseinkkel és mellénk álltak a jó ügy érdekében, amelyet ezúton is köszönünk. Ezt a kampányt 2013-ban is folytatjuk. Áprilisban a Nap gyermekei kampányunk indul. 2012-ben 400 óvodát támogattunk 25 ezer naptejjel, melyre összesen 760 óvoda jelentkezett. Azt szeretnénk, ha idén még több óvoda csatlakozna ehhez a programunkhoz.

- A Facebook oldalon milyen a dm iránt az érdeklődés?

- Cégünk életében a közösségi oldal nagyon fontos, már 55 ezer követőnk van. Egyik PR asszisztensünk kiemelten foglalkozik a Facebook oldalunkkal napi 24 órában, mert még otthon is készenlétben kell lennie. Az egész évet tudatosan tervezzük. Minden hónapnak megvannak a témái, ezekhez elkészítjük a heti terveket, majd napra lebontjuk, miről akarunk beszélni, mit akarunk megosztani a Facebookon. Kommunikálunk akciókat, termékújdonságokat, illetve meglovagoljuk az ünnepeket, amelyre applikációkkal, nyereményjátékokkal készülünk a rajongók számára.

- Februárban mi lesz a központi téma?

- Minden a Valentin nap és a baba körül forog februárban. Ekkor tervezzük a harmadik kismama találkozónkat, amelyre idén első alkalommal vidéken kerül sor. Rengeteg rajongónk van országszerte a 24-35 év közötti nők körében. A pontos helyszínnel kapcsolatosan szavazást indítottunk a közösségi oldalunkon.

(Szabados)