dm Magyarország

A magyarországi drogéria piacon immár 20 éve van jelen a dm, ezen időszak alatt dinamikus fejlődést ért el, hiszen egy üzletes diszkont drogériából mára 256 üzlettel rendelkező országos önkiszolgáló jellegű piacvezető hálózattá nőtte ki magát. A drogériák tekintetében piacvezető, 3700 terméket tud vásárlóinak tartósan alacsony áron kínálni. A 2014/15-ös gazdasági évet 245 millió Eurós forgalommal zárta.

Az értékelő sajtótájékoztatót Wolfgang Strasser, ügyvezető igazgató tartotta. A cég életéből, eredményeiről további részleteket tudhattunk meg Józsa Mariann és Csoknyainé Horváth Gertrúd cégvezetőktől és Kanyó Roland marketing és PR menedzsertől.

A dm 2014 őszén sikeresen megszervezett Árzuhanás kampányát 2015-től tovább erősíti ajánlataival, termékkínálatával. A vásárlói számára nem a piacra gyakran jellemző kiszámíthatatlanul felbukkanó akciós napokat szervez, hanem kedvezményes ajánlatait 4 hónapig tartó “Mindig megéri” szlogennel közvetíti, amelyeket a vásárlók nagy szimpátiával fogadnak.

Ajándékutalványokat is kínál vásárlóinak, amelyeket a cégek körében is kedvelnek, kedvező adózásuk miatt. A plasztik ajándékkártyák tetszőleges összeggel tölthetők fel. Az idei évben már nyolcféle motívum közül válogathatnak azok a vásárlók, akik ajándékkártyával kedveskednének szeretteiknek.

Ez évben ünnepelte 25. születésnapját a Denkmit, és 20 éves lett a Balea termékcsalád. A drogéria üzleteiben az állateledelt keresők Dein Bestes termékekkel találkozhatnak, a boltok többségébe bekerült a VISIOMAX olvasószemüveg állvány, továbbá a FASCÍNO márka újdonságai is elérhetővé váltak minden üzletben.

A drogéria dm márkás termékeit országos sportrendezvényeken is kipróbálhatták a vásárlók, a dm márka megjelent az Ultramaratonon, a Balatonman Füred Triatlonfesztiválon, az Ironman 70.3 Budapest és Irongirl rendezvényeken, valamint megtalálhatóak lesznek a Decathlon FittAréna eseményen. A várandósok, kismamák és egyéb érdeklődők csakúgy, mint a tavalyi évben, 2015-ben is találkozhatnak a dm csapatával a Baba-Mama Expo-n.

Minden márkán belül jelentős az új termékek száma. Április közepén megszületett a 25. dm márka, a dmBio, amely december végéig folyamatosan bővül, jelenleg 88 cikkből válogathatnak a vásárlók. 2015 októberétől debütált az üzletekben egy új magyarországi termék innováció, a Dizolve mosókendő, amellyel a mosás egyszerűbbé, gazdaságosabbá és tökéletesen környezetbaráttá válik. Az innovatív termék nem tartalmaz mesterséges lazítószereket és oldószereket, a csomag igazán kis helyen is elfér. Bekerültek a szortimentbe a Hund&Herrchen natúrkozmetikumok is, így a vásárlók természetes alapanyagok felhasználásával készült termékeket vásárolhatnak kutyáiknak és macskáiknak. A gyógyszereket is új értékesítési elemekkel forgalmazza a boltokban, a vásárlók akasztókról tudják kiválasztani a kívánt gyógyszer laminált lapját, majd pedig ezekkel a mintakártyákkal tudják átvenni magát a termékeket a gyógyszerkiadó pénztáraknál.

A dm üzleteiben szájápolási center is megtalálható, ahol a vásárlók kipróbálhatják a megvásárolni kívánt elektronikus fogkeféket. Bővült a dekorkozmetikai termékek sora, például: L’Oreal Makeup genius applikáci, Dr. Organic csigagéles krém és Dove derma spa prémium testápoló került a polcokra, a Rimmel márka a teljes bolthálózatban elérhető az idei évtől, gélekkel és lakkokkal bővült stylzone termékkínálata.

A dm dinamikus expanziós politikájának köszönhetően három új bolt nyitásának örülhettek a vásárlók. Az elmúlt évben 15 üzletet kibővített, hatot pedig felújított a vállalat. 2015 júniusától 11 üzletében fogad el a drogéria Euró bankjegyeket, ezzel megkönnyítve a külföldi turistáknak a fizetést. Naponta 470 Euró értékben élnek a vevők ezzel a lehetőséggel. Turisztikailag frekventált üzleteiben bővíti tovább a dm ezt a lehetőséget. Áprilistól pedig étkezési Erzsébet utalvány elfogadóhellyé vált a dm, ezzel is erősíteni szeretné a fogyasztókban, hogy üzletei jelentős élelmiszer kínálattal rendelkeznek. Az üzletek folyamatosan megújulnak, idén új kerékpártároló dizájnnal kedveskedett kerékpáros vásárlóinak a drogéria, év végétől a dm munkatársai pedig megújult munkaruhában várják a vásárlókat.

A dm erősségei közé tartozik törzsvásárlói programjának magas ismertsége, a program nyújtotta kedvezmények kedveltek a vásárlók körében, a drogérialánc állandó pont promóciókkal és egyedi vevői ajándékokkal lepi meg vásárlóit. A törzsvásárlói program folyamatosan fejlődik, ma 1,32 millió regisztrált vásárló használja ki a kedvező ajánlatokat. Az idei évtől a vásárlóknak lehetőségük van arra, hogy kedvezményeiket a kasszán keresztül is beváltsák, valamint a törzsvásárlók számára leegyszerűsödött az egyenleglekérdezés folyamata a terminálokon.

Hasonlóan kedvelt a dm kismamák számára elérhető baba bónusz programja, amely már a várandósság 5. hónapjától kezdve egészen a gyermek 3 éves koráig egyedi kedvezményeket kínál a kismamáknak és kisgyermekes szülőknek. Az újszülöttek 43%-a regisztrált kisbaba a programban, ezt statisztikai adatok igazolják. Idén nyáron köszöntötte a dm 200 ezredik regisztrált bababónusz tagját, akit a dm baba bónusz csapata személyesen is köszöntött.

Az internet és a közösségi média nagyon fontos a dm számára. A drogéria több, mint 155 000 Facebook rajongóval osztja meg nap mint nap a márkával kapcsolatos híreket, újdonságokat, csaknem 6000 követőt ér el az Instagramon, Youtube csatornájára pedig több, mint 1000 fő iratkozott fel, a drogéria 56 bloggerrel áll kapcsolatban. A dm-nél továbbra is a vásárló áll középpontban, így az offline világban is nagy hangsúlyt kap a vásárlókkal való kapcsolattartás, ebben fontos szerepet kap az active beauty magazin. A dm active beauty magazinja évi nyolc alkalommal jut el vásárlóikhoz, több mint 150 ezer példányban jelenik meg, emellett számos on-line csatorna és e-mail hírlevél biztosítja, hogy a dm szoros kapcsolatot ápoljon törzsvásárlóival. A jövő évtől a dm teljes körű ügyfélszolgálat felállítását is tervezi.

A dm több mint 50 szervezetet támogatott az elmúlt évben termékadományokkal, összesen mintegy 12 millió Forint értékben. 2006 óta foglalkozik társadalmi felelősségvállalással. Az “Együtt egymásért" név alatt négy CSR programot dolgozott ki, amelyek középpontjában az egészséges életmód, valamint a szociálisan hátrányos helyzetű kisgyermekes családok megsegítése áll. A "Nap gyermekei" program az óvodás gyermekek napvédelmére hívatott felhívni a figyelmet. Az “Együtt a babákért” program célja a szociálisan hátrányos helyzetű családok megsegítése. Minden évben a dm összes üzlete keresztapai szerepet vállalva, fél évre elegendő pelenkát biztosít egy-egy nehéz körülmények között élő családnak. A “Mosolygó fogacskák” nevet viselő edukációs programmal a vállalat célul tűzte ki, hogy játékos formában hívja fel a szülők és pedagógusok figyelmét a kisgyerekek helyes fogápolásának fontosságára. A dm társadalmi felelősségvállalásába a vásárlóit is bevonja, pontadományozással támogathatják a programokat. A drogéria az önkéntes segítségnyújtásra is szeretné felhívni a figyelmet, ezért a vállalat dolgozói minden évben egy munkanapot önkéntes munkával töltenek el.

2015-ben a második alkalommal pályázott a dm a Családbarát cím elnyerésére, amelyet ismét magáénak tudhat. Idén elnyerte a legvonzóbb munkaadó díjat a magyar kereskedelemben. A dm célja olyan feltételek és lehetőségek biztosítása minden munkavállalójának, hogy képesek legyenek hatékonyan és stressz-mentesen helyt állni a munkahelyen és a magánéletben egyaránt, ezáltal megteremtve a munka-magánélet egyensúlyát. A dm-nél foglalkoztatott munkavállalók közül jelenleg 200 személy van gyermekével otthon, s a dolgozók összesen 1735 gyermeket nevelnek. A kisgyermekes nők számára részmunkaidős foglalkoztatást biztosít a cég, és támogatja a rugalmas munkaidő alkalmazását. A munkatársai közül 20 fő több mint húsz éve, 179 munkatárs több mint 15 éve, 456-an pedig több mint tíz éve dolgoznak a vállalatnál. A dm díjazza munkatársai hűségét, az elmúlt 5 évben összességében átlag 20 százalékkal emelkedtek a munkabérek.

Szakmai díjak is jelzik a dm sikereit, a drogéria az elmúlt gazdasági évben elnyerte az Év boltja díjat, a Best Buy Award felmérésén a dm első helyezést ért el ár/minőség arány kategóriában. Az alverde márka Joy Prix de Beauté díjat kapott és a Superbrands díjat is kiérdemelte, ami a legjobbak közzé emelte a márkát. És elnyerte a Felelős Támogató Védjegyet és a CSR Hungary 2014 díjat a Nap gyermekei CSR kampányért.

A dm új szlogenje “Minden, ami MI vagyunk". A MI előtérbe helyezésével új lehetőségek nyílnak, hiszen mindent azok az emberek és találkozások alakítanak, akikkel utunk során találkozunk - hallottuk a sajtótájékoztatón.

(Szabados)